Stefaan van Hooydonk

Oprichter Global Curiosity Institute | Over de nieuwsgierigheidsquotiënt van werknemers en bedrijven

Stefaan begon zijn carrière in investeringsadvies in China en zette daarna de executive education-afdeling van een business school op in Shanghai. Vervolgens stapte hij over naar de corporate kant en zette hij wereldwijde leerteams en innovatieve bedrijfsuniversiteiten op voor Nokia (China/Finland), Agfa Healthcare (België), Philips (Nederland), Flipkart (India), Saudi Aramco (Saoedi-Arabië). Zijn laatste rol was die van Chief Learning Officer bij Cognizant, waar hij het leren en de ontwikkeling van meer dan 300.000 medewerkers over de hele wereld overzag.   

Tegenwoordig adviseert Stefaan als oprichter van het Global Curiosity Institute internationale bedrijven, leiderschapsteams en individuen om nieuwsgierigheid op de werkvloer te stimuleren. Hij helpt hen bij het meten van de nieuwsgierigheidsquotiënt – van het individu en van de werkplek –, en ondersteunt hen bij het ontwerpen en implementeren van projecten ter verbetering van nieuwsgierigheid in een bedrijfsomgeving.